Sunday, January 23, 2011

RINTIHAN SANUBARI KECILKU,,

semakin hari aku makin merindui kehidupan aku seperti dahulu,,
semakin hari aku menantikan saat-saat indah muncul di hadapan mata sanubari aku,,
aku yang mengharapkannya kembali seringkali berdoa semoga ianya akan muncul di hadapan aku,,
kehidupan ini ibarat roda,, terkadang kita di bawah, terkadang kita di atas,,,
bila kita di bawah kita terlalu mengharapkan kita di belai, di kasihi dan sebagainya,,
tetapi apabila kita di atas,,,kita terlalu mendongak ke atas,,

diri ini terlalu naif untuk mendapatkan segalanya,,
diri ini terlalu daif untuk memenuhi segalanya,,
apalah daya untuk memenuhi tuntutan peribadi manusia.,
diri ini tidaklah sempurna untuk mendapatkan segalanya,,
diri ini tidaklah sempurna untuk memberikan segalanya,,
aku yang masih berusaha seraya terus berusaha untuk mendapatkan nya,,

terkadang aku menangis seorang diri,,
terkadang aku ketawa sendiri,,
terkadang aku termenung sendiri,,
semuanya adalag kerna aku ingin mendapatkan nya,,
tetapi,,aku masih lagi tidak berdaya melawan kehendak ku lantas mengatasi segala yang ada,,
aku masih tidak mengerti akan apa, mengapa, dan kenapakah aku harus selalu di uji sedemikian rupa tatkala aku masih lagi bersedih dumba jauh dalam lubuk hati kecilku..

sedih mengenang nasib diri,,sedih mengenang kelemahan diri,,
mengapa ianya harus berlaku di kala ini,,
mengapa ianya harus terjadi di saat ini,,
ALLAH azzawajalla,,
bantulah aku,, sememangnya butir2 permata di pipi ini tatkala ini tidak dapat ditahan lagi,,
bantulah hamba mu ini ya ALLAH,,
aku yang selalu mengharapkan pertolongan dari mu ya ALLAH,,
berikanlah aku kekuatan dalam usaha aku menempuh segala tomahan, dugaan serta segala cabaran dalam hidup ini,,

4 comments:

  1. Insyaallah, setiap yang berlaku ada hikmahnya.. kita harus tabah utk melaluinya. rby tahu andak kuat.. Insyaallah anda ley hadapi.. :)

    ReplyDelete
  2. Allah berfirman: "....maka barang siapa yang mengikuti petunjuk-Ku, niscaya tidak ada kekhawatiran atas mereka, dan tidak mereka bersedih hati".(Al-Baqarah:38)

    la tahzan..berbahagialah org2 yg sering diuji..itu tanda kasihNYA...

    ReplyDelete
  3. said: miss intan: thanks ruby,,,andak sendri x tahu andak dapat atau mampu untuk hadapi semua ujian ini..

    ReplyDelete
  4. said: insyirah:alhamdulillah..syukran jazilan ya inna,, ana x tahu cm mana nk hadapi semua masalah.mungkin inilah yang di katakan ujian penentuan akidah,,insyallah..selagi hati ana di jalan illahi ana akan sedaya upaya cuba untuk berusaha mncri jalan dan berdoa,,

    ReplyDelete