Thursday, December 9, 2010

LUAHAN HATI SEORANG ANAK YANG BERGELAR "LELAKI"

mungkin hari ini adalah hari yang paling bertuah bagiku insan yang bergelar "LELAKI",,
mungkin hari ini adalah hari yang paling bermakna bagiku insan yang bergelar "LELAKI" 
mungkin hari ini adalah hari yang paling bahagia bagiku insan yang bergelar  "LELAKI"
mungkin hari ini adalah hari yang paling "DERITA" bagiku insan yan bergelar "LELAKI"
mungkin hari ini adalah hari yang membawa "KEKECEWAAN" terhadap bagiku insan yang bergelar "LELAKI",

entahlah,,dunia hari ini penuh pancaroba yang sering kali menghanyutkan diriku insan yang bergelar "LELAKI",
aku yang tidak mengerti apa itu erti kehidupan yang sebenar membuatkan aku jauh terpesong daripada pandangan mata yang hakiki,,
diri ini memerlukan bimbingan daripada sebuah" KELUARGA"
diri ini memerlukan dorongan daripada sebuah "KELUARGA"
diri ini mengharapakan belaian dan kasih sayang daripada sebuah "KELUARGA",
AKU yang tidak sanggup melihat keganasan, pergaduhan, cemuhan, berantakan merasakan dunia akan berakhir sebentar lagi,,
AKU insan biasa, AKU insan yang lemah, AKU insan yang sangat memerlukan pertolongan dari-MU,, AKU yang mendambakan bantuan daripada-MU seringkali menangisi akan kelalaiAN yang AKU lakukan,,
APALAH ertinya sebuah kehidupan jika KELUARGA penuh kelalaian,, APALAH ertinya sebuah kehidupan jika KELUARGA dihanyutkan deras DUNIA, APALAH ertinya kehidupan jika "AKU" tidak mampu membimbing mereka untuk tunduk dan patuh pada yang "SATU"

YA ALLAH,
hati ini sering kali menangisi seorang diri,,
YA ALLAH,
hati ini sering kali terluka tanpa diubati,,
YA ALLAH,
hati ini sering kali runtuh dek dunia hari ini,,

apakah ini balasan yang harus "AKU" terima YA ILLAHI,,,
apakah ujian ini mampu membuatkan aku tabah YA ILLAHI,,
apakah ada sinaran di sebalik "KEJADIAN" ini YA ILLAHI,,

ALLAH HU AKBAR,,!!
"HAMBAMU" ini sungguh mengharapkan petunjuk dari-MU ya ILLAHI,,
"HAMBAMU" ini sungguh mengharapkan pertolongan dari- MU ya ILLAHI,,
"HAMBAMU" ini sungguh mengharapkan bantuan dari-MU ya ILLAHI,,

YA ALLAH,,
bantulah hambamu yang kian "lusuh" ini YA ALLAH,,
bantulah hambamu yang kian "lemah" ini YA ALLAH,,
bantulah hambamu yang saban hari menunggu jemputan dari-MU YA ALLAH,,

sekiranya hayatku terhenti di sini YA ILLAHI,,
aku mengharapkan KURNIAAN CAHAYA PETUNJUK DARIMU untuk KELUARGA KU serta seluruh  manusia sejagat YA ALLAH,,
sesungguhnya AKU tidak mampu melihat keluarga aku menerima siksa yang tidak dapat aku bayangkan dek kelemahan akalku,,
BANTULAH AKU YA ALLAH,,,

2 comments:

  1. Assalamualaikum to my dear BMG, Moga awk sihat2 aja...Sayang Allah berjanji akan mengangkat darjat tiap org beriman..tapi bagaimana? ya itulah jalanNYA pati keperitan...kesengsaraan..kepahitaan...pasti...pasti...kadang2 saat diuji sesak nafas kita TAPI jgn sekali2 putus dari Rahmat Allah...Ujian tanda Allah sayang amat pada awk..

    Ingat syaitan dan seluruh bala tenteranya pula sudah bersumpah pada Allah...tidak dibiarkan walau sesaat dalam 24 jam sehari agar Syaitan dapat merosakkan ummat manusia pasti....pasti dia akan rosakkan...Nah disini dapat dilihat kita berda antara jurang Taat pada Allah atau Tunduk pada syaitan!!!! mana nak dipilih..???

    Awk....dakwah adalah satu proses yang terlalu panjang dan tiada noktah nya selagi kita masih hidup...kalau tidak masakan Nabi diutus hingga 23 Tahun untuk membawa agama Allah yg Maha Suci....ini

    Awk...sabarlah ...sabarlah...kerana dlm kesababarn ada kejayaan...kalau nabi xsabar pasti tak ada yang BERHIJRAH kedalam agama ALLLAH yg Maha Suci ini....ingat satu ketika Nabi pergi ke THAIF untuk berdakwah sambil ditemani sahabat ZAID BIN THABIT ..tapi sewaktu disana Nabi telah dihujani batu-batu dr org sana awk bayangkan Nabi ! pun dilontar batu....awk atau saya pernah dilontar batu kerna nak bawa agama Allah buat Mak..Ayah...Abang...ahli keluarga kita tersayang..pernah diorang baling batu kat awk...
    sy yakin tak pernah...oleh itu awk...inilah perjalanan dakwah hingga masa Nabi dah dilontar batu2 datang MALAIKAT JIBRAIL tawarkan bantuan untuk mengangkat bukit dan menghempap atas penduduk THAIF....tapi ape jawab Nabi awk...Nabi jawab ape?


    Setelah menolak permintaan Jibrail a.s utk mengangkat bukit..dengan tenang NABI menjawab....awk peganglah azimat ini...Nabi bersabda...."Sesungguhnya mereka tidak tahu...kalaupun mereka tidak beriman harini ..tetapi siapa tahu suatu hari nanti anak cucu mereka yang akan menerima seruan ini....Allah....SubhanALLAH awk...sayangku BMG inilah NAbi...dia sgt sabar dlm berdakwah...awk...yakinlah teruskn berdoa...jgn putus....jgn menghukum...DAKWAHLAH DENGAN KASIH SAYANG>>>>

    Sekadar bicara

    Lelaki Ini

    ReplyDelete
  2. said: Dear Anuar,,erm syukran jazilan wabarkatillah,, sesungguhnya "AKU" telah diberi seorang sahabat yang paling istimewa untuk dikenali,, ALLAH maha pemurah telah mengutuskan hamba seperti mu untuk berada di muka bumi ALLAH untuk menhidupkan agama ALLAH yg saban hari kian pudar,,ALHAMDULILLA,, insyallah,,segala yang baik akan saya amalkan dan terapkan,,segala yang bruk sye jadikan sempadan dalam hidup saya,,
    moga2 segala apa yang dipelajari akan sye terpakan,,manusia setiap hari mempelajari benda baru,,erm HABLUMINALLAH WA HABLUMINNAS,,

    TERIMA KASIH LELAKI INI,,

    ReplyDelete