Saturday, December 18, 2010

RINTIHAN HATI SEORANG MAHASISWA,,

Di saat engkau mengecapi kejayaan serta berpesta dek kemenangan mu, AKU di sini di kaburi penuh tanda tanya serta linangan air mata yang tidak henti-henti mengalir,,
AKU yang masih bingung akan apa yang terjadi menjadi terus bingung mengikutkan kehendak hati..
ALLAH HUAKBAR,,
AKU di uji sedemikian rupa tatkala hati ini masih lagi dalam ujian mu,,
ALLAHHURABBI AZZAWAJALLA,,
AKU bersyukur akan kurnian ujianmu yang membuatkan AKU begitu teguh untuk meneruskan  perjuangan,,tetapi bagaimana kah langkahnya?
ALLAH HUAKBAR WALILLAILHAM,,
bantulah AKU hambamu yang merintis serta merintih kesedihan,,
Di sebalik wajah ceria ibu kandungku,, terpaut serta tercalit sedikit perasaan kecewa berbaur hampa,,
ALLAH HUAKBAR,,
Adakah ini pembalasan untuk ibu yang telah mengheret aku 9 bulan 10 hari lamanya dalam kandungannya?
Ingin aku melihat setitis air mata gembira berlinang di pipi nya,,tetapi apa kan daya YA ALLAH, aku akui kelemahan diri ini membuatkan aku rasa bersalah ke atas diri beliau,,
Tersungkur pandanganku sedetik apabila ibuku betanyakan " KAMU GAGAL ADIK"?
ALLAH,,,malu nya rasa perasaan ini,,
Tetapi apakan daya ku untuk melawan takdir,,aku harus menerima nya dengan hati yang penuh rasa sedih dan tenang walaupun hati ini berbaur hampa,,
ALLAH HURABBI,, masihkah ada sinar kejayaan untuk AKU meneruskan perjalanan hidup ini?
Semoga engkau tunjukkan AKU jalan yang engkau redhai untuk AKU terus berjaya dunia dan akhirat,,


AMIN YARABBAL ALAMIN,,~~

No comments:

Post a Comment